T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ESENYURT - Recep Tayyip Erdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Nis

Lisede rehberlik çalışmaları nelerdir?

Lisede gerçekleştirilen psikolojik danışmanlık ve rehberlik çalışmalarını akademik, sosyal ve duygusal gelişime, ayrıca ailelere ve öğretmenlere yönelik çalışmalar başlıkları altında toplayabiliriz.

 

Lisede rehberlik çalışmaları başlığı altında ilk olarak “akademik gelişimi sağlamak adına yapılan çalışmalar”ı inceleyelim.

 

Lisemizde uygulanan yoğun akademik program kapsamında yapılan Deneme Sınavları’nın değerlendirilmesi rehber öğretmen tarafından her sınavdan sonra bireysel olarak yapılır. Bu değerlendirme öğrencinin hedefleri doğrultusunda açık bir şekilde ele alınarak aile ve öğrenci ile paylaşılır. Sınav sonuçlarının değerlendirilmesiyle birlikte öğrencinin eksik kazanımları belirlenerek etüt ve bire bir derslerle destek sağlanır. Öğrencinin akademik gelişimini etüt ve bire bir derslerle desteklemenin yanı sıra

 

*Bireysel ders çalışma programı

 

* “Hangi ders nasıl çalışılır?” sunumu

 

* “Test çözme teknikleri” sunumu

 

* Çalışma davranışları ölçeği

 

* Dikkat testi

 

* Meslek envanteri

 

* Problem çözme becerileri ölçeği

 

gibi bireysel ya da grup çalışmalarıyla desteklenir.

 

Lisede rehberlik çalışmaları başlığı altında ikinci olarak “sosyal ve duygusal alanda yapılan çalışmalar”ı inceleyelim.

 

Ergenlik döneminin en yoğun yaşandığı lise yıllarında öğrencilerin okul ve aile içinde daha iyi anlaşıldıklarını hissetmeleri onların duygu durumlarını stabil hale getirmelerini sağlar. Rehberlik servisi öğrencilerle yaş gruplarını göz önünde bulundurarak ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar yapar. Bu çalışmaları şöyle maddeleyebiliriz:

 

* Akran zorbalığı

 

* Aile içi iletişim

 

* Beden algısı

 

* Ekran kullanımı

 

* Öfke kontrolu

 

* Dijital bağımlılık

 

* Siber zorbalık

 

* Okula uyum

 

* Tercih süreci

 

* Alan seçimi

 

* Meslek seçimi

 

* Motivasyon  

 

Bu grup çalışmalarının yanı sıra 15-20 günlük periyodlarla yapılan bireysel rehberlik görüşmeleri ile de öğrencinin gelişimi ve duygusal durumu izlenir ve gerekli adımlar atılır.

 

Aile ile yapılan rehberlik çalışmaları

Ergen ebeveyni olmak, öğrencinin yetişkinliğe geçiş aşamasına tanıklık etmek aile için oldukça zor ve hassas bir süreçtir. Bu süreçte ailenin neyle karşılaşacağını bilmesi, çocuğuyla kuracağı iletişimi yönetebilmesi, nasıl davranacağını bilemesi gelecekte çocuğuyla kuracağı iletişim açısından çok kıymetlidir. Rehberlik servisi bu konuda öğrenciye destek olduğu kadar, ailesine de destek olur ve sürece hazırlar. Bu anlamda yapılan bireysel aile görüşmeleri, aylık veli sunumları velilerimizi bu sürece hazırlamaktadır.

 

Lise döneminde velilerimizin akademik anlamda da takip etmesi gereken birçok farklı kalem vardır. Artık öğrencisi yetişkin olma yolunda ilerlerken daha az paylaşımda bulunur, dersleriyle, okulla ilgili konuşmak istemez, sınavlara hazırlanırken ailesinden destek almak istemez. Rehberlik servisi velilere bu süreçlerle ilgili de bilgilendirme yapar. Buradaki konu başlıkları şöyle maddelenebilir:

 

Ergen ebeyevni olmak

Aile içi iletişim

Z kuşağı ile anlaşmak

Ergenlerde madde kullanımı

YKS, TYT, AYT nedir? Puan türleri nelerdir?

Devamsızlık

Deneme Sınavları sonuçları

Ödev kontrolu

Öğretmenler ile yapılan rehberlik çalışmaları

Gün içinde öğrenciler ailelerinden çok öğretmenleriyle zaman geçirmektedir. Öğretmenlerin öğrencilerinin akademik ve sosyal – duygusal durumlarına hakim olmaları hem bu alanlarda gelişmelerine katkı sağlar hem de onlarla kuracakları diyaloğu güçlendirir. Bu durumda özellikle mentör öğretmen olmak üzere öğretmenlerin rehberlik servisi ile iş birliği ve iletişim halinde olması şarttır.

 

Bu iletişim ve iş birliğinin sağlanması için rehberlik servisi tarafından yapılan çalışmalar şöyle maddelenebilir:

 

“Mentörlük nedir? Nasıl yapılmalıdır?”   

Belirli periyodlarla yapılan rehber – mentör – öğretmen görüşmeleri ve bu görüşmelerde öğrencilerin akademik durumlarının değerlendirilmesi.

Yılda iki kez tüm öğretmenlerle yapılan öğrencilerin akademik ve davranışsal sürecinin bireysel olarak değerlendirildiği toplantılar.

Haftalık sınav sonucu paylaşımı.

Bütün bu çalışmaları değerlendirdiğimizde rehberlik servisinin öğrencinin mutlu ve başarılı bir lise hayatının olması için çalıştığını ve öğrencinin güvenli kalesi olduğunu söyleyebiliriz.

Nis

Sevgili öğrencilerimiz, 

Teknoloji Bağımlılığı, başta sosyal medya ve oyun olmak üzere uygulamalarda takıntılı bir şekilde vakit geçirmek ve buna bağlı olarak kişinin kendini sosyal hayattan soyutlaması olarak tanımlanabilir. Bu soyutlamanın sosyal ve akademik olarak etkileri yadsınamaz düzeydedir. 

“Sıfır Teknoloji” değil “Yeterince Teknoloji” başlığı altında Rehberlik Servisimizin hazırlamış olduğu panomuzu  inceleyebilirsiniz.

Nis

HEDEF YKS 2024 kapsamında okulumuz Rehber Öğretmeni Bircan Aktaş ve öğrencilerimiz İstanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesini ziyaret etti.

İstanbul Üniversitesi Mühendislik fakültesine misafirperverliklerinden dolayı teşekkür ederiz.

Nis

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, kişisel verilerin işlenmesiyle ilgili standartları belirler ve bireylerin bu verilerin işlenmesi konusunda haklarını korur. Bu da kişisel verilere yönelik daha şeffaf ve güvenli bir ortam oluşturur. İnternet ortamında kişisel veri güvenliğinizi sağlamak için hazırlamış olduğumuz panoyu incelemenizi öneririz.

Nis

Okul Psikolojik Danışmanımız Bircan Aktaş tarafından 11-D sınıfı öğrencilerimize, İletişim Becerilerini geliştirmek amacıyla drama çalışması yapılmıştır.

 

Nis

HEDEF YKS 2024 kapsamında yürütülen Sınav Soru Rehberliği için müdür yardımcımız Serdar Aydın, Hedef YKS okul koordinatörümüz Meltem Çolak ve Okul Rehber Öğretmenlerimizden Bircan Aktaş tarafından 11. sınıf koçluk sistemi için sorumlu öğretmen ve öğrencilerimize tanıtım semineri yapıldı.

Nis

Sınır Koyma; bireyin kendi varlığını diğerlerininkinden ayırt etmeyi, haklarının nerede başlayıp bittiğini anlamayı sağlar. Varlığının ve sınırlarının farkında olan bireyler kendilerini ve dış dünyayı daha kolay kavrayabilirler.

Sevgili öğrencilerimiz sizler için hazırladığımız "Sınır Koyma" konulu panoyu incelemenizi öneririz. 

Nis

Bu ay ki veli akademimizin konusu,

"Teknolojinin Bilinçli Kullanımı:

Dijital Çağda Ebeveyn Olmak".

Nis

İnsanı belirli bir amaç doğrultusunda harekete geçiren güç olarak tanımladığımız "motivasyon", sınav sürecinde öğrencilerimiz için oldukça önemlidir. Öğrencilerimizi hedefleri doğrultusunda harekete geçirmek için Okul Psikolojik Danışmanımız Bircan Aktaş tarafından 11.sınıf öğrencilerimize “Motivasyon” konulu seminer gerçekleştirilmiştir.

Nis

Sevgili öğrencilerimiz

“Hangi derse nasıl çalışmalıyım?”

diyorsanız, zemin katta bulunan Rehberlik Panomuzu ziyaret etmenizi öneririz.

Nis

Gençlik ve Spor Bakanlığı'ndan gelen uzmanlarımız tarafından 9. Sınıf öğrencilerimize, özgüven ve özsevgi konulu seminer gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışmada öğrencilerin kendileriyle barışık olma halleri güçlendirilmeye çalışılmıştır. Konuyla ilgili rehberlik servisinin tamamlayıcı çalışmaları devam etmektedir.

12. sınıf öğrencilerimize yönelik ise ‘Sınav Kaygısı’ konulu seminer gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerimizin sınav kaygısına yol açacak olumsuz düşünceleri üzerine konuşulmuş, bu süreci nasıl yönetmeleri gerektiğiyle ilgili tavsiyelerde bulunulmuştur.

 

Uzmanlarımıza teşekkür ederiz

Nis

Veli Akademileri kapsamında Bağımlılıktan Korunma konusu Biyoloji Öğretmenimiz Zarife Önder tarafından ele alınmıştır.

Nis

Okul Psikolojik Danışmanımız Zehra Suyun tarafından 12.sınıf velilerimize Sınav Soru Rehberliği yapılmıştır.

Nis

HEDEF YKS 2024 kapsamında kurulan, her branştan öğretmenin bulunduğu akademik takip komisyonumuz dönemin ilk toplantısını sorumlu idarecimiz Barış Albak ve koordinatör öğretmenimiz Meltem Çolak başkanlığında gerçekleştirildi.

Okul İdaresi, Hedef YKS Koordinatörü ve Akademik Takip Komisyonu tarafından alınan kararlar doğrultusunda "HEDEF YKS ÜNİVERSİTE HAZIRLIK PROGRAMI YILLIK EYLEM PLANI oluşturuldu.

Mrt

Kültür Üniversitesi'nde Dünya Matematik Günü etkinlerine katıldık.